BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Followers

Monday, September 20, 2010

Cerita raya





Raya kat rumah gwa taun ni meriah sket.. Walaupun my m0m a.k.a 'the big boss' ada sedikit xcident n kurang sht dihari raya..

Raya tahun ni berbeza sket pasal ada dak kecik kat atas tu.. (Last yr pun ada gak.. Cuma last yr kecik lg..) Mcm² perangai dak kecik ni.. Menari, menyanyi.. N ske sgt kalau org snap gambar dia.. Ckp je suh pose mcm mana pun.. Dia mesti buat.. Bleh jd malaysian Nex top model kot? :p.. Nama dak kecik ni danisha.. Newest member in my family.. Sgt2 talkative.. Mcm2 dia tanya.. Cerita hantu @ momok je yg bleh wat diam.. Dia akan diam dr mula cite sampai la abes.. Tgk plak sambil duk nyuruk belakang gwa.. Takot.. Tp nak tgk.. Ske gwa melayan budak² mcm ni.. Dia pun rapat sgt ngan gwa.. Tiap kali dak kecik ni kiss gwa dia akan ckp 'wangi..' hahahah.. Pandai bodek bdk ni..

Ni nak cite pasal xcident mak gwa plak.. Malam raya tu gwa xde kat rumah.. Gwa ke kuala pahang.. (Kat pekan, gwa kat kuantan) Gi ambik sate yg gwa tempah dr awal puasa lg ngan member gwa.. Walaupun jauh, berbaloi gak la.. Sedap gak sate x-guitarist gwa ni.. Kawan² punya bisnes.. Gwa mesti support! Balik dr rumah member gwa tu dlm pukul 2.30am da kot.. Seme dah tido.. Kak l0ng bukak pintu.. Ayat yg keluar dr mulut dia bila nampak je muka gwa

'mak jatuh dalam minyak!'

Gwa : hah!

Gwa dah terbayang minyak panas dlm kuali tembaga yg selalu kitaorg guna utk goreng ayam tu.. Damn! Ishk..

Then kakak gwa tenangkan gwa.. Katanya mak x pape.. Minyak tu dah sejuk.. Cuma mak gwa skt pasal jatuh je..
Gwa pun angkot la sate² yg gwa bwk blk tu ke dpr.. Seme org bgn.. Pukul 2.30 pg pakat² mkn sate.. Then mak gwa pun turun sama kat dpr.. Join makan satey ngan anak cucu dia.. Gwa tanya ngapanya sampai leh jatoh dlm minyak.. Katanya dia saje nak tgk apa yg ada dlm kuali tu.. Ntah mcm mana bleh jatuh plak..
Ishk.. Big bos ni.. Terhenti kejap jantung gwa mula² dgr pasal dia jatuh tu..
Esoknya di pg raya anak cucu mak gwa bersalam ngan mak kat dalam bilik dia je.. Mak x larat nak bgn..
Dah tgh ari baru la dia bleh bgn..


Sekian karangan gwa yg bertajuk 'satu hari dimalam dan pagi raya'

:p

10 whooperz:

Myth said...

nasib baik...kalau x dapat makan mak goreng tepung...

kalau aku, sentap gak dgr jatuh dalam minyak .
Gila babi kau.

Whoopz said...

Myth : memang sentap..

Noor said...

yeke wangi? =P

adrinaqamarina said...

kim salam sama budak kecik tu oke! moga mak sihat selalu :D

Whoopz said...

Noor : cikgu.. bdk kecik x pandai menipu.. Mwahahahah..


Qamarina : nanti gwa sampaikan salam cik bulan..
InsyaAllah.. Thanxs..

nurul huda said...

ehem2 wangi kah? BUSUK la! Huhu. Er ok ke ur big b0ss skg? M0ga beliau sihat2 slalu!

Whoopz said...

Huda : danisha ckp wangi.. Big boss ok je.. :)

aLya said...

nk kiz die ugak bleh??hehehe
comeiii....
btw, jage big boss elok2 yek..jgan la jatoh2 lagi..:-)

Whoopz said...

Alya : bleh.. Meh dtg sini.. :)

larradanish said...

wangi..bau syurga...sebab dia sentiasa menjaga kebajikan tempat yang boleh membawanya ke syurga..amen!semoga mak whoopz sihat seperti biasa..kirim salam kat mak whoopz yek..